11111

Pareizs uzturs un fiziskās aktivitātes – labsajūtas atslēga

Pareizs uzturs un fiziskās aktivitātes

Nav noslēpums, ka, sekojot līdzi uzturam, regulāri sportojot  un uzturoties svaigā gaisā, cilvēka mūža ilgums un kvalitāte palielinās. Mūsdienu paaugstinātajos stresa apstākļos pareizs uzturs, prasme atslābināties, hobiju piekopšana, sociāli pasākumi un fiziskas aktivitātes ir lietas, bez kurām iztikt ir gaužām grūti. Ja pratīsi pareizi sakārtot savu ikdienu un domas, tad būsi atradis savu labsajūtas atslēgu. Lai palīdzētu Tev meklējumos, esam apkopojuši sešus svarīgus punktus, kuri Tev palīdzēs sasniegt meklēto harmoniju.

Iepazīsties ar veselīga uztura piramīdu

Veselīga uztura piramīdas apakšā kā svarīgākā uztura sastāvdaļa parādās milti, graudaugi, makaroni, kartupeļi un maize. Augstāk seko augļi un dārzeņi, pēc tam gaļa, olas, zivis un piens. Pašā piramīdas augšā atrodas saldumi un tauki.

Lai gan dažādi eksperti norāda dažādu piramīdas bloku procentuālo sadalījumu, tomēr pie zināmiem kopsaucējiem ir nonākts. Apakšējā piramīdas daļa veido 40-50%, augļi un dārzeņi – 30-35%, gaļa, zivis un piens – 15-20% un saldumi un tauki – 5%.

Atceries, ka vislabāk Tu jutīsies tad, ja pratīsi atrast pareizo balansu

Veselīga uztura pamatā ir prasme pareizi sabalansēt visus piramīdas blokus. Lielāko uztura daļu būtu jāveido kartupeļiem, miltiem, makaroniem, rīsiem un tamlīdzīgiem produktiem. Pat tiem, kuri ikdienā neseko līdzi uztura piramīdai, ikdienas uztura piramīda varētu izskatīties ļoti līdzīga tai, uz kuru ir jātiecas.

Liela daļa no mums brokastīs izvēlas maizītes, pusdienās un vakariņas makaronus, rīsus vai kartupeļus, attiecīgi papildinot šīs maltītes ar gaļu, sieru, zivīm, pienu un augļiem, dārzeņiem. Klasiski ēdienreize tiek noslēgta ar desertu.

Saldumi un tauki ir vajadzīgi – neizslēdz tos no savas ēdienkartes pavisam

Saldumi un tauki pārmērīgā daudzumā var rezultēties liekā svara pieaugumā, tomēr uztura piramīdā tie parādās kā nepieciešami. Tas nozīmē, ka tos no ēdienkartes izslēgt nevajag, tomēr, izvērtējot savu fizisko aktivitāšu biežumu un ilgumu, jāpieņem lēmums, cik daudz tos drīkstam uzņemt, lai nekaitētu veselībai.

Jāatceras, ka dabiski cilvēka organismam nepieciešami tauki. To īpatsvars organismā var svārstīties no 8 līdz pat 33% atkarībā no ķermeņa miesasbūves, vecuma, dzīvesveida, dzimuma un citiem faktoriem. Veselīgas sievietes organismā tauku īpatsvars būs lielāks nekā veselīga vīrieša organismā.

Neaizmirsti par svaiga gaisa un fizisku aktivitāšu lomu pašsajūtas veicināšanā

Lai uzturētu ķermeni formā, svarīgi neaizmirst par fiziskām aktivitātēm un svaigu gaisu. Tātad, ja esi nolēmis sportot sporta zālē, tad ikdienā mēģini pavadīt vairāk laika svaigā gaisā. Ja esi no tiem, kuri labprātāk ar sportu nodarbojas ārā (piemēram, skrien), tad šādi būsi nošāvis divus zaķus ar vienu šāvienu – gan fiziska slodze, gan svaigs gaiss un saules gaisma.

Mūzikas klausīšanās – veids, kā padarīt ikdienu krasaināku un atslābināt prātu

Ja vēlies atslābināt arī prātu, gan fizisko aktivitāšu, gan ikdienas darbu laikā nebaidies pievienot muzikālo pavadījumu. Mūzika var uzlabot garastāvokli un palīdzēt atslābināties, kas viennozīmīgi uzlabo pašsajūtu. Ir pierādīts, ka mūzikas klausīšanās var pozitīvi ietekmēt augus, dzīvniekus un pat ūdeni. Iedomājies, cik daudz tā var ietekmēt cilvēka organismu un prātu.

Nodrošinies pret neparedzamo – padomā par dzīvības apdrošināšanu

Neatkarīgi no vecuma, veselības, dzīvesveida un citiem faktoriem, vajadzētu padomāt par dzīvības apdrošināšanu. Dzīvības apdrošināšana sedz ārstēšanās izdevumus un sniedz atlīdzību šādos gadījumos: kaulu lūzumi vai traumas, sakropoļojums, kritiskās (krīzes) saslimšanas, invaliditāte vai nāve.

Elīna Strepetova

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*