11111

Sievietes autovadītājas – vai pašas atbildīgākās uz ceļa?

Atskatoties atpakaļ, pagājusi tikai nedēļa kopš 8.marta jeb Starptautiskās Sieviešu dienas, kad ziedi, komplimenti, dāvanas un svētku diena ir katrai sievietei.

Runājot par sievietēm un auto, jāpiemin, ka jau sesto reizi 8. martā notika „BTA Sieviešu dienas rallijs”, kas ir lielākais Sieviešu dienas auto pasākums Latvijā un Baltijā, sapulcējot aktīvās un radošās dāmās visā košumā. Rallija organizatori bija pacentušies gan reklāmas kampaņās, gan pašā rallija dienas pasākumā pozicionēt sociālās atbildības ideju, parādot, ka sieviete ar auto brauc skaisti, droši, pieklājīgi, ievērojot visus ceļu satiksmes noteikumus. Daiļā dzimuma pārstāvēm bija jāizmanto sava sievišķā intuīcija kontrolpunktu meklējumos, atjautība un izdoma, kā arī jāuzrāda labi kontrollaiki.

Rallija laikā tika veikta dāmu-autovadītāju aptauja. Uz jautājumu ‘Kas ir labāki autovadītāji?’ 65% dāmu atbildēja, ka sievietes un vīrieši automašīnu vada vienlīdzīgi. Tajā pašā laikā 55% vīrieši atzinuši, ka dāmas ir pieklājīgas autovadītājas un gandrīz vienmēr vai diezgan bieži pasaka «paldies», ja viņām tiek dots ceļš.

Kā nozīmīgākos faktorus sava autos izvēlē sievietes minējušas, tās degvielas patēriņu, modeļa izskatu un motora jaudu, savukārt vīriešu izvēle bija šādā secībā – degvielas patēriņš, motora jauda un vizuālais izskats. Kā nākamais svarīgākais rādītājs, piedaloties ceļu satiksmē, minēts KASKO apdrošināšanas polises iegāde.

Aptaujā arī tika minēti sievišķīgākie un vīrišķīgākie auto, procentuāli vairāk sievietes un vīrieši atzīmējuši par sievišķīgāko auto marku Mini, bet par vīrišķīgāko – BMW. Otrajā vietā kā sievišķīgāko auto abi minējuši Lexus, trešajā vietā sievietes minējušas – Mazda, bet vīrieši – Citroen. Savukārt kā vīrišķīgāko auto otrajā vietā abi minējuši Range Rover, trešajā vietā sievietes atzīmējušas – Mercedes-Benz, bet vīrieši – Porsche.

Atbildot uz jautājumu par tehniska rakstura lietām, ko sievietes pašas var paveikt, lielākā daļa atzinušas, ka prot gan uzpildīt degvielu (97%), papildināt logu šķidrumu (90%), gan arī pārbaudīt eļļas daudzumu (82%) un izmērīt gaisa spiedienu riepās (68%), kā arī prot nomainīt arī automašīnas riepu (43%).

Ņemot vērā CSDD statistikas datus par sieviešu un vīriešu braukšanas kultūru, jāatzīmē, ka gada laikā no 2013.gada marta līdz 2014.gada martam sieviešu autovadītāju skaits pieaudzis par vairāk kā 8100 daiļā dzimuma pārstāvēm, kas ir nedaudz vairāk kā 40% no visiem šoferīšiem.

Otrkārt, ja skatāmies no drošības viedokļa, tad pēc 2013.gada apkopotās informācijas sievietes ir uzmanīgākas braucējas, vairāk domājot par savu un līdzbraucēju drošību, par ko norāda dati, ka sievietes biežāk nekā vīrieši (30% sieviešu pret 25% vīriešu), rūpējoties par sava auto drošību, iegādājas KASKO apdrošināšanu.

Treškārt, pie prātīgākas braukšanas jāmin, ka kopumā no visiem ceļu satiksmes negadījumiem vienu trešo daļu izraisījušas sievietes. Biežākie pārkāpumi ceļu satiksmē 2013.gadā bija atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana apdzīvotās vietās. Pēc tam seko – braukšana bez OCTA polises, kā arī runāšana pa telefonu, nelietojot brīvroku sistēmu, bet trešajā vietā – rīkojuma ceļa zīmju neievērošana, piemēram, braukt pa labi vai braukt pa kreisi vai braukt pa loku, krustojuma šķērsošana pie dzeltenā signāla. Pozitīvs rādītājs salīdzinājumā ar 2012.gadu, 2013.gadā par 66% sarucis sieviešu skaits, kurām izsūtīti paziņojumi par četriem un vairāk pārkāpumu uzskaites punktiem.
Ceturtkārt, BTA apkopotajā statistikā par pieteiktajiem apdrošināšanas gadījumiem transporta apdrošināšanā, secināts, ka pērn sievietēm vidējā izmaksātā atlīdzības summa bijusi par 110 eiro mazāka nekā par gadījumiem, kurus pieteikuši vīrieši.

Tomēr jāatceras, lai kāda būtu statistika, sieviešu un vīriešu autovadīšanas kultūru un prasmi ceļu satiksmē nosaka braukšanas pieredze un vadītāja spēja reaģēt dažādās situācijās.

 

admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*