11111

Kuras riepas izvēlēties – PAR un PRET?

Auto riepas

No 1. decembra visām automašīnām Latvijā ir atļauts braukt tikai ar ziemas sezonai atbilstošām riepām. Daudzi auto īpašnieki ir izvēlējušies ērtāko variantu – aprīkot savu auto ar vissezonas riepām, kuras var izmantot neatkarīgi no gadalaika. Taču mēs nolēmām pārliecināties, vai tiešām vissezonas riepas ir labākā izvēle? Šajā blogā salīdzināsim ziemas riepu un vissezonas riepu priekšrocības.

Ziemas riepas:

  • Neskatoties uz to, vai ceļu klāj sniega sega vai nē, zemā temperatūra ietekmē riepu materiālu, līdz ar to ziemas riepas, kas izgatavotas no speciāli zemai temperatūrai pielāgota materiāla sniedz stabilāku vadāmību, labāku saķeri un ļauj ievērojami samazināt bremzēšanas ceļu.
  • Riepas izgatavotas no gumijas, kas saglabā samērā mīkstu struktūru arī stiprā salā.
  • Riepām ir speciāls protektors, kas atvieglo braukšanu pa apledojošu ceļu.
  • Jo zemāka temperatūra, jo labākas riepām kvalitātes īpašības.
  • Var izšķirt 4 veidu ziemas riepas: ar radzēm, ar radžu caurumiem, frikcijas un bez radzēm. Atšķirība, protams, ir saķerē ar ceļa segumu. Katra paša izvēlē ir pieņemt lēmumu, kuras riepas ar vai bez radzēm iegādāties savam auto, jo jebkurā gadījumā jāņem vērā braukšanas apstākļi, satiksmes intensitāte, ceļu segums, kā arī autovadītāja stāžs un pieredze.

Vissezonas riepas:

  • Zemas temperatūras apstākļos optimāli var braukt tikai līdz noteiktam temperatūras slieksnim, pēc tam riepas zaudē kvalitātes īpašības. Pēc speciālistu novērojumiem, gaisa temperatūrai sasniedzot -5 grādus pēc Celsija, vissezonas riepas vairs nespēj pildīt fukncijas tikpat kvalitatīvi kā ziemas riepas.
  • Riepu protektors ir seklāks, vājāka saķere slidenos laikapstākļos, salīdzinot ar ziemas riepām. Protektora raksts ir sazarotāks, uz raksta elementiem ir šauri papildu mikroraksta iegriezumi.
  • Apvieno gan vasaras, gan ziemas riepas īpašības, kas ir labs variants tādā gadījumā, ja gaisa temperatūras svārstības ir no 0 līdz +15 grādiem pēc Celsija. Lielākais pluss ir riepu pielāgošanās daudzpusība dažādā temperatūras amplitūdā.
  • Riepas tiek marķētas ar M+S (mud +snow, kas nozīmē dubļi+sniegs), šāds marķējums ir visām riepām, kas paredzētas ASV tirgum, Eiropā vissezonas riepas vairāk veidotas kā ziemas riepas. Vēl var būt marķējumi: all season (visas sezonas), 4S (Četras sezonas), tous terrain (visi segumi) vai AW (Any weather).
  • Riepām virsū rakstīts ALL SEASON TYRE (vissezonas riepa).
  • Nav nepieciešama maiņa vairākas reizes gadā, riepu servisa apmeklējums būs pietiekams 2 reizes.

Vispārēji ieteikumi:

  • Pārbaudi regulāri spiedienu riepās, tas ir Tavas drošības labā. Pārāk mazs – pārplīšanas risks, pārāk liels – saķeres zudums.
  • Ievēro, lai riepu protektori nebūtu pārāk nodiluši un riepas spētu nodrošināt labu saķeri!
  • Lai izvairītos no slīdēšanas, ātrumu ieteicams palielināt pamazām.
  • Lai samazinātu slīdēšanas risku, braucot augšup pa slīpumu, var izmantot augstāku ātruma pārnesumu.
  • Lai samazinātu riteņu nobloķēšanās risku braucot lejup, izmanto mazāku ātrumu.
  • Lai izvairītos no auto līdzsvara zaudēšanas, pagriezienos saglabā nelielu, bet regulāru ātrumu.
  • Lai arī kādi būtu laiksapstākļi, ievēro pietiekamu distanci, izvēlies atbilstošu braukšanas ātrumu un novērtē situāciju uz ceļa!

Svarīgi: Noslēdzot KASKO apdrošināšanas polisi vienmēr atceries, ka apdrošināšanas pieteikumā ir jānorada gan ziemas, gan vasaras riepu disku izmērs!

admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*