11111

Kā rūpēties par savu veselību ikdienas steigā?

Kā rūpēties par savu veselību ikdienas steigā

Bieži vien ikdienas steiga un stress liek mums aizmirst par sevi, darbs dzen darbu un ikdienas rutīna dara savu. Galvas un muguras sāpes ir tikai daži no simptomiem, kas liecina par nogurumu un pārpūli, un nereti šie simptomi tiek atstāti bez uzmanības. Tomēr vienmēr jāatceras, ka veselība ir jāliek pirmajā vietā un rūpes par to ir daudz nozīmīgākas nekā pārlieka nodošanās darbam un citiem ikdienas pienākumiem.

Rūpes par veselību neprasa īpaši daudz laika, tikai nedaudz jāmaina savi ikdienas paradumi. Kā arī jāatceras veltīt kādu brīvbrīdi arī sevis palutināšanai – silta vanna, pastaigas svaigā gaisā un pietiekama šķidruma uzņemšana ikdienā var šķist tāds nieks vien, tomēr ar šīm vienkāršajām metodēm, lieliski iespējams atpūtināt un stiprināt organismu un palutināt nervu sistēmu. Ko tad vajadzētu mainīt savos ikdienas paradumos, lai organisms viemēr būtu spirgts, un gars – možs, par to pastāstīsim raksta turpinājumā.

Glāze ūdens no rīta un pietiekams šķidruma daudzums visas dienas garumā

Liela nozīme organisma veselībai ir tā apgāde ar pietiekamu ūdens daudzumu. Rīta ieradumi būtiski ietekmē visas atlikušās dienas labsajūtu, tādēļ rīts vienmēr jāiesāk ar glāzi remdena ūdens, kas lieliski pamodinās organismu un aktivizēs vielmaiņu un gremošanas sistēmu. Lai ūdens ātrāk nonāktu pie visām orgnaisma šūnām, to ieteicams dzert stāvot kājās. Kā arī ūdenim ieteicams būt siltam vai pat karstam, jo tādā veidā organisms nepatērē lieku enerģiju tā sasildīšanai. Lai ūdens nestu arī zināmu vitamīnu devu, tam var pievienot šķēlīti citrona un tējkaroti medus. Tomēr par regulāru ūdens dzešanu nevajadzētu aizmirst arī atlikušajā dienas daļā. Ja ikdienas steigā ūdens iedzeršana bieži aizmirstas, pieejama virkne mobilo aplikāciju, kas, aprēķinot Tavu svaru un augumu, regulāri atgādinās Tev iedzert tieši Tavam organismam nepieciešamo šķidruma daudzumu. Vidēji dienā ir jāizdzer aptuveni 8 – 10 glāzes ūdens, tāpēc glāzi ar ūdeni vienmēr kā atgādinājumu vajadzētu turēt arī uz sava darba galda.

Rīta rosme un kontrastduša

Lai gan dažiem tas šķiet neiespējami, īsi pēc pamošanās, pirms rīta kafijas un dušas, vajadzētu veikt vismaz pāris stiepšanās vingrojumus un pietupienus. Tas lieliski tonizēs un atmodinās organismu, kā arī uzlabos asinsriti un iekustinās ķermeni. Lai sagatavotos sezonu maiņām un krasām temperatūras maiņām, kas raksturīgas Latvijas platuma grādiem, pamazām vajadzētu sevi pieradināt pie kontrastdušas. Šādā veidā organisms vienmēr būs možs un tas pakāpeniski norūdīsies, tādēļ rudens un ziemas sezonas vīrusi vairs nesagādās raizes.

Pastaigas svaigā gaisā

Lai atpūtinātu organismu pēc saspringtas darba dienas, nevajadzētu aizmirst arī par regulārām pastaigām svaigā gaisā. Staigāšanas laikā darbojas teju visas ķermeņa muskuļu grupas. Tāpēc sinhronizējot to ar pareizu elpošanu, tas kļūst par lielisku veidu, kā atslābināties un sagatavot savu organismu mierīgam vakaram. Pat, ja darba vieta atrodas tālu no mājvietas un ceļš uz to jāmēro ar sabiedrisko transportu, vismaz pāris pieturas ik dienas vajadzētu noiet kājām. Bet, ja ikdienā pārvietojies ar auto, vajadzētu atvēlēt laiku rāmai pastaigai, piemēram, pa tuvējo piemājas parku.

Regulāra ārsta apmeklēšana

Nevajadzētu aizmirst arī par regulārām veselības pārbaudēm. Vismaz reizi pusgadā vai gadā būtu ieteicams apmeklēt ģimenes ārstu un veikt svarīgākās analīzes. Tā pārliecināsies par organisma kopējo veselības stāvokli. Tāpat veselības un dzīvības apdrošinašana būs lielisks atspaids rūpēs par savu veselību un veids, kā nodrošināties pret negaidītām traumām un citiem neparedzētiem gadījumiem. Jāatceras, ka rūpes par veselību jāpadara par normu un ikdienas sastāvdaļu. Pametot to novārtā un neveicot regulāras profilaktiskas pārbaudes, būs grūtāk atklāt veselības problēmas to agrīnajās stadijās. Tāpēc, lai cik arī aizņemts Tu nebūtu ikdienas steigā, nekad neaizmirsti padomāt arī par sevi.

Elīna Strepetova

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*