11111

7 padomi, kā izvairīties no sadursmes ar riteņbraucēju

kā izvairīties no sadursmes ar riteņbraucējuVasara ir laiks, kad uz ielām velosipēdistu skaits ir liels, salīdzinot ar citām sezonām. Arī pašvaldības arvien vairāk domā par pilsētu infrastruktūru, lai integrētu un iekļautu iespēju velosipēdistiem ērtāk pārvietoties pa pilsētas un piepilsētas ceļiem. Mašīnu skaits uz velosipēdistu fona vasaras sezonā nesamazinās, tāpēc satiksmes pieblīvējums bieži vien daudzās vietās kļūst intensīvāks, un tad ir daudz vairāk jāpiedomā pie satiksmes drošības.
Kuras ir tās vietas un brīži, kad nekoncentrējamies un nepārdomājam savstarpējo cieņu satiksmē? Kā iekļauties ceļu satiksmē kopā ar riteņbraucējiem, nepārkāpjot ceļu satiksmes noteikumus un pats galvenais- kā izvairīties no sadursmes ar riteņbraucēju, lasi šajā rakstā!

1. Sarkanais veloceliņš
Daudzi velosipēdisti nemaz nezina, ka sarkanais veloceliņš nedod priekšroku riteņbraucējiem. Diemžēl tas ir tikai un vienīgi iezīmētais ceļš pa kuru pārvietoties, un iezīmē to kā ceļa informatīvo zīmi.
Ja redzi, ka riteņbraucējs nebremzē un plāno šķērsot Tev priekšā ceļu, tad savā un sava auto labā labāk piebremzē – lai arī automašīnai ir priekšroka, nav vērts pierādīt savu taisnību braucot riteņbraucējam virsū.

2. Labais pagrieziens
Ļoti bīstams moments satiksmē ir, ja gan Tu, gan riteņbraucējs braucat uz galvenā ceļa blakus viens otram, bet Tev ir vajadzība nogriezties pa labi. Šajā momentā arī ieteikums ir pagaidīt to vienu sekundi, lai riteņbraucējs aizbrauc tālāk taisni, un tikai tad veikt pagriezienu.
Pirms pagrieziena veikšanas pārliecinies arī par to, vai pirms Tevis iekšmalā steidzīgi nebrauc kāds riteņbraucējs. Arī tādā gadījumā vieglāka piebremzēšana un drošs pagrieziens var pasargāt no nevajadzīgas sadursmes.

3. Izbraukšana no pagalma
Ja dzīvo pilsētā, daudzstāvu namā vai mājā, kur izbraucot uzreiz nokļūsti uz ielas, tad braucot ārā no pagalma:
• brauc lēnām;
• obligāti apstājies, lai pārliecinātos, ka pa ietvi nebrauc neviens riteņbraucējs un neiet neviens gājējs.

4. Dzīvojamā zona
Dzīvojamās zonas teritorijā priekšroka ir gājējiem un velobraucējiem, bet motorizētiem transporta līdzekļiem ir jāpārvietojas ar ātrumu līdz 20 km/h. Bieži vien pierodot pie tā, ka velosipēdisti ir pilnvērtīgi satiksmes dalībnieki, arī dzīvojamā zonā autobraucēji tos uzskata par līdzvērtīgiem un aizmirst, par to, ka noteiktumi šajā zonā ir citi.

5. Attālums uz ceļa
Ja riteņbraucējs piedalās ceļa satiksmē kopā ar autobraucējiem, tad centies to apbraukt ar nelielu loku, ja tas ir droši, nevis vienmērīgi braukt tā, ka riteņbraucējs gandrīz tiek aizķerts.

6. Auto durvju atvēršana ielas pusē
Lai gan tas var likties sīkums, tomēr apstājoties ceļa malā un kāpjot ārā no auto, pārliecinies, ka neviens riteņbraucējs nebrauc! Ja ceļš ir brīvs, kad ver vaļā durvis, tad viss ir kārtībā. Tas ir tikai viens skatiens, kas var ļaut izvairīties no traumējošas sadursmes.

7. Intensīva satiksme un riteņbraucējs
Diemžēl daudzi riteņbraucēji piemirst vai satiksmes noteikumus neievēro apzināti, un cenšas pārvietoties pa joslu vidu, tādejādi cenšoties ātri izspraukties starp mašīnām. Tomēr riteņbraucēja ātrums var atšķirties no automašīnu ātruma, kā arī, ja automašīna mēģinās, piemēram, apbraukt jau iepriekš minēto bedri, tad nejauša aizķeršana var notikt pāris sekunžu laikā. Riteņbraucējiem pēc noteikumiem jābrauc ceļa iekšmalā, tomēr, ja redzi kādu riteņbraucēju, kas lavierē starp mašīnām, tad vēro to pastiprināti un, ja vajag, tad sabremzē, lai no tā izvairītos.

Lai vienmēr būtu drošs, ka ar Tavu auto nekas nenotiks, pārliecinies, ka Tev ir aktīva automašīnas apdrošināšana – derīga OCTA polise!

Zane Kruglova

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*