KASKO – sarežģītais „drošības spilvens”

car-85320

Mūsu novērojumi liecina, ka pēdējos gados ir vērojama pozitīva tendence un aizvien pieaug pieprasījums pēc KASKO, auto braucēji kļūst piesardzīgāki un novērtē KASKO apdrošināšanu kā savu „drošības spilvenu”.  Tas ir pašsaprotami, ka katram savs auto ir labākais un tas tiek lolots gandrīz kā ģimenes loceklis, tāpēc arī veicam tā apkopi un ieguldam zināmas finanses sava braucamā uzturēšanā.

Tomēr ir vairāki jautājumi, kurus mēs, kā apdrošināšanas brokeri, redzam, ka nepieciešams aktualizēt. Pirmkārt, reizēm tiek jaukta OCTA un KASKO apdrošināšana. Atšķirība – OCTA ir obligātā autovadītāja civiltiesiskā apdrošināšana, kas sedz zaudējumus, ko autovadītājs ir radījis citam transportlīdzeklim vai personai un tas ir noteikts Latvijas likumdošanā. Tas nozīmē, ka izraisot ceļu satiksmes negadījumu, zaudējumi tiks atlīdzināti tikai pretējai pusei, bet sava auto remonta izmaksas būs jāsedz pašam. Savukārt KASKO ir brīvprātīgā sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšana konkrētam transportlīdzeklim un tādēļ  arī ceļu satiksmes negadījumā par vainīgo atzītais autovadītājs var saņemt kompensāciju, ja vien viņa automašīnai ir KASKO polise. „Ja nu kaut kas notiek un kāds manai automašīnai kaut ko nodara” – tāda ir pašlaik biežākā atbilde, ko saņemam uz jautājumu, kāpēc tiek iegādāta KASKO apdrošināšana.

Ja šis “kaut kas” notiek, tad vismaz zinam, ka KASKO apdrošināšanas pamatriski sedz bojājumus, kas radušies ceļu satiksmes negadījuma rezultātā, trešās personas ļaunprātīgas rīcības dēļ, stiklu plīsumus, dzīvnieku nodarītos zaudējumus; zaudējumus, kas radušies dabas stihijas, zādzības un laupīšanas dēļ, un pat automašīnas pilnīgas bojāejas gadījumā. Risku segumu var izvēlēties arī plašāku – apdrošinātāju piedāvājumos ir iespēja piemērot sev nepieciešamos papildriskus, piemēram, hidrotrieciens, auto aizvietošana vai remonts izvēlētā dīlerservisā u.tml.

Gribētos uzsvērt, ka izvēloties KASKO apdrošināšanu savai automašīnai, ir svarīgi iepazīties ar visiem apdrošinātāja nosacījumiem, lai gūtu drošības sajūtu un apziņu, ka viss tiešām būs kārtībā. Polisē ir jābūt iekļautam vismaz pamatrisku segumam, palīdzībai uz ceļa, kā arī jābūt pārliecībai, ka pēc negadījuma tiks nodrošināts kvalitatīvs remonts pie uzticamiem sadarības partneriem.

Tā kā katram apdrošinātājam ir savi noteikumi un riska izvērtēšana attiecībā uz dažādām automašīnu markām un modeļiem, iesakam arī painteresēties par tādiem jautājumiem, kas ir būtiski KASKO polises noformēšanas brīdī un var ietekmēt ne tikai apdrošināšanas maksājuma summu, bet pēc negadījuma arī atlīdzības izmaksu. Piemēram:

  • Kā tiek skatīta automašīnas vērtība un kāda summa tiek izmaksāta pilnīgas bojāejas/zādzības gadījumā?
  • Cik lielā vērtībā tiek apdrošināts papildaprīkojums?
  • Vai pašrisks bojājumiem mainās no pieteikto negadījumu skaita?
  • Kādi ir ierobežojumi attiecībā uz jaunākā auto lietotāja vecumu un mazāko autovadītāja stāžu?
  • Kāda ir piemaksa, ja polise tiek apmaksāta pa daļām?
  • Kādas ir automašīnas servisa izvēles iespējas pēc negadījuma?
  • Kur pieteikt apdrošināšanas gadījumu, kā rīkoties labāk?
  • Vai polisē ir iekļauta transportēšana uz servisu pēc negadījuma?
  • Kādu tehnisko palīdzību iekļauj KASKO polisei pievienotā palīdzība uz ceļa?

Lai arī informētība par KASKO polises priekšrocībām pieaug, Latvijā tikai katram piektajam autoīpašniekam ir noformēta KASKO apdrošināšanas polise. Kāpēc tad tiek pieņemts lēmums nepirkt brīvprātīgo apdrošināšanu? Protams, viens no galvenajiem iemesliem ir tās cena. Daudzi uzskata, ka nevar atļauties KASKO, taču patiesībā ilgtermiņā plānojot izdevumus un veicot regulārus iekrājumus, šo polisi var atļauties. Galu galā arī apdrošinātāji piedāvā to iegādāties vairākos maksājumos. Tādēļ teikšu, ka lielākā problēma tomēr ir zināšanu trūkums. Un trešais iemesls ir tas, ka automašīna ir pārāk veca un tai KASKO iegādāties vienkārši nav iespējams.

Vienkārši padomāsim, cik daudziem no KASKO ne-lietotājiem, kas izmanto savu automašīnu katru dienu un kam pieder automašīna vecumā līdz 15 gadiem (autovadītāji, kam KASKO apdrošināšana būtu rekomendējama) nācies remontēt savu neapdrošināto auto pēdējā gada laikā pēc dažādāku bojājumu rašanās? Nesen Latvijā bija vētra, kas, protams, nav nedz pirmā, nedz pēdējā. Katru gadu daudzas mašīnas tiek burtiski sadragātas zem krītošajos kokiem. Nemaz nerunāsim par zādzību gadījumiem, kuru skaits šogad būtiski pieaudzis, un citām ļaunprātīgām rīcībām. Cik daudzi no mums jūtas pasargāti šādos gadījumos?

Kāds ir pārliecināts, ka ar viņa automašīnu nekas nenotiks un nevar atgadīties. Tomēr, vai ir vērts riskēt ar savām finansēm vai ģimenes budžetu negaidīta  auto remonta dēļ, ja tā vietā var izvēlēties KASKO apdrošināšanu un pasargāt sevi no zaudējumiem, kas radušies negadījuma rezultātā.

KASKO apdrošināšana noteikti ir praktisks solis ieguldījumam sava auto pasargāšanā un ir vērts apdomāt lēmumu par KASKO polises iegādi, plānot savus izdevumus un ģimenes budžetu un justies atbildīgam, neviens taču nevēlamies sevi pakļaut riskam pēkšņiem izdevumiem vairāku algu apmērā.

Iesakām ikvienam autovadītājam konsultēties ar savu apdrošināšanas brokeri vai apdrošinātāju, jo šādā gadījumā būsiet ieguvējs – saņemsiet profesionālu atbalstu un konsultācijas, kā arī izdevīgākā KASKO apdrošināšanas piedāvājuma paskaidrojumu un risku izvērtējumu. Tātad vēl viens plus Jūsu zināšanām un pārliecībai par KASKO polises iegādi.

Noslēgumā vairāki jautājumi, kas var palīdzēt pieņemt lēmumu par KASKO iegādi.

  • Vai vēlies būt mierīgs, ka auto ir pasargāts no visiem riskiem, sākot ar iebraukšanu peļķē vai stikla plīsumu no atlecošiem akmentiņiem un beidzot ar dažādu dabas stihiju postījumiem?
  • Vai vēlies vairs neuztraukties par to, ka atstājot automašīnu ielas malā, tā varētu kļūt par vandālisma vai zādzības “upuri”?
  • Vai vēlies būt pārliecināts, ka atlīdzību saņemti arī tad, kad negadījumu būsi izraisījis Tu pats, piem., noguruma vai neuzmanības dēļ?

Manapolise.lv iesaka braukt droši un izvēlēties KASKO „drošības spilvenu” savam auto.

admin